PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI

perjuangan ini tidak akan selesai selagi syiar islam tidak tertegak diseluruh muka bumi ini.
perjuangan ini tidak akan selesai selagi sistem khilafah tidak didirikan.
perjuangan ini tidak akan selesai selagi dunia belum kiamat.

Saturday, August 20, 2011

Rintihan utusan

salam, permulaan hari ku pada hari sabtu 20 ramdhan ini dimulakan dengan aku keseorangan kt bilik hostel ni. semua sahabat2 ku pulang ke teratak masing2. maka tinggallah aku kesepian dibilik ku. masa yang terluang tidak aku lepas kan, maksud ku disini iailah pabila kita keseorangan, masa itu lah yang sesuai untuk kita bermuhasabah diri. merenung khilafan yang lepas2, mengenang kenangan terindah, merenung kepahitan yang lampau, itu lah yang aku laku kan apabila aku keseorangan sambil berharap agar Allah sentiasa kekalkan aku didalam agamanya iaitu Islam. sepanjang hari aku berada di dalam bilik, em, dh macam anak dara kan...tp hakikatnya itu lah yang aku lakukan. bila tiba masa untuk berbuka aku pun pergi ke bazar sambil ditemani sahabat ku yang berlainan blok. bila tiba dibazar, aku melihat watak2 manusia yang memenuhi ruang bazar tersebut dengan pelbagai ragam termasuk ku juga. habis beli makanan, kami menuju ke cafe untuk berbuka puasa bersama2. selepas berbuka aku pun buka laman sosial ku, sibuk dengan komentar di alam maya. dan bila ku melihat ada seseorang yang telah 'meremove' ku dari laman sosialnya, orang yang aku anggap sebagai kakak angkat kepada ku telah membuang ku sebagai rakan dilaman sosialnya. aku pun berasa pelik dan penuh dengan pertanyaan kenapa dia yang aku anggap sebagai kakak ku sendiri telah membuang aku...seribu persoalan timbul didalam fikiran ku...mungkin aku ni xlayak untuk dijadikan adik angkatnya, atau mungkin juga dia tidak dapat menerima ku sebagai rakan laman sosial kerana pejuangan yang aku juangkan...kebarangkalian mula menghujani ku...namum aku tetap redha kerana aku yakin dan percaya setiap yang terjadi ada hikmahnya, jika ini yang terbaik untuk ku, aku akan menerimanya dengan hati yang tabah.

No comments:

Post a Comment