PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI

perjuangan ini tidak akan selesai selagi syiar islam tidak tertegak diseluruh muka bumi ini.
perjuangan ini tidak akan selesai selagi sistem khilafah tidak didirikan.
perjuangan ini tidak akan selesai selagi dunia belum kiamat.

Friday, August 19, 2011

perjuangan yang belum selesai

salam, perjuangan yang belum selesai itu lah yang dapat aku kata kan kerna, perjuangan ini bukan lah satu perjuangan yang aku mulakan, akan tetapi perjuangan ini adalah perjuangan yang para sahabat juangkan sejak dari zaman rasulullah s.a.w. selaku penyambung perjuangan ini, pada ku juga tidak akan selesai. mesti kalian tertanya-tanya apakah perjuangan yang aku maksudkan, perjuangan yang aku bawa ini adalah perjuangan menyebarkan panji-panji islam diseluruh dunia dan mendirikan pemerintahan sistem khilafah. apakah itu sistem khilafah? sistem khilafah ini adalah sistem dimana seorang khalifah akan dibaiahkn bgi menjadi pemimpin sesebuah negara islam dan mestilah berdasarkan daulah islamiah iaitu al-quran dan hadith. kadang kali aku terasa terasing apabila aku membaca perjuangan ini di alam universiti iaitu tempat aku berada sekarang, akan tetapi apabila aku membaca sebuah hadith yang menyebut, rasullullah pernah bersabda iaitu islam akan datang dalam keadaan terasing dan akan pergi dalam keadaan terasing dan pada suatu masa nanti islam akan datang kembali dalam keadaan terasing. maksudnya disini, jika hari ini aku membawa perjuangan islam, orang akan menganggap perjuangan aku ini adalah perjuangan yang asing, maka tidak ramai yang berminat tentang perjuangan ini. aku memohon kepada Allah agar dibukakan pintu hati mereka untuk bersama-sama aku dalam meneruskan perjuangan ini. terus terang aku katakan disini bahawa selepas hampir setahun aku berada di unisel ni, aku telah banyak mengalami perubahan dalam hidup aku, perubahan dari segi penampilan, pergaulan. bab yang paling menakutkan aku adalah perubahan dari segi pergaulan...nanti aku ceritan kan perubahan aku tu kt post lain ea...pape pun disini, matlamat yang aku ingin sampaikan adalah, walau siapa pun kita, kita harus meneruskan perjuangan yang dibawa oleh rasullullah iaitu menyebarkan syiar islam disetiap pelosok dunia...insya Allah...wasalam

No comments:

Post a Comment